dinsdag 3 december 2013

2 dagen en 3 nachten Porto in een notendop!

SMS verstuurd op 02/12/2013 om 06u03

“ Vrijdagavond: aangekomen; enkele foto’s genomen van de gigantische kerstboom op het centrale plein; op dat plein een deftig hotel genomen; grote pizza binnengestoken en afgepeigerd mijn bedje ingekropen :)
Zaterdag: kaartjes en souvenirtjes gekocht; alle vinylstores en tweedehandszaken in de buurt van het hotel afgeschuimd op zoek naar LP’s van Amalia Rodrigues in het bijzonder, fado in het algemeen en Gallische folk, en (driewerf hoera!) met een meer dan deftige buit teruggekeerd naar het hotel; vrij onsuccesvol getracht kerstmarkten te vermijden; en veel fastfood verorberd.
Zondag: ik wou vandaag effectief iets bezoeken maar ik was eigenlijk het poepchique Porto zo beu als kou pap, dus heb ik de blog maar bijgewerkt en wat in het hotel rondgelummeld. Om middernacht was ik uitgecheckt en nam ik de laatste metro naar de luchthaven. Enkele uren was (cliché, cliché) de man met de dweilmachine het enige dat hier bewoog, maar nu komt de boel stilaan tot leven. Om 5u liet ik mijn rugzak deftig dicht sealen en hopelijk gaat er daarna iets open zijn om te eten want deze jongen heeft een fameus hongertje en/of nood aan een straffe pot koffie… Om 7u45 Portugese tijd stijgt, als alles volgens plan verloopt, mijn vlieger op om tegen elven te landen op Belgische bodem. 135 dagen duurde het om hier te geraken, de reis terug minder dan 3u. Welk van de 2 het gekste idee is, weet ik niet goed maar er is toch een klein verschil… :) Spannend! “




3 opmerkingen:

  1. Thomas chapeau! Ik ga je verhalen missen! Als je nog eens de 4daagse in Nijmegen wilt lopen: be my guest!
    Een grote groet,
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel nu ga ik toch even rusten hoor :) Toch bedankt voor het aanbod; zal het onthouden!
      Groetjes :)

      Verwijderen
    2. rust genoeg Thomas, de 4daagse is pas in juli! :)
      Groetjes!! Elisabeth

      Verwijderen